A Párizsi autószalonon jelentkezett az olasz sportautó gyártó cég eddigi legnagyobb modelljével.
Egyáltalán nem véletlen, hogy a Lamborghininél most döntöttek a kocsi elkésztése mellett, hiszen nemsokára két nagy riválisuk, az Aston Martin és a Porsche is hasonló modelleket jelentet majd meg, a Rapide-dal és a Panamerával.
Az olaszok modelljének szériaváltozata legkorábban jövő év végén érkezhet, és azt állítják, a francia fővárosban kiállított modell nagyon közel áll a leendő szériaváltozathoz.
Neve azt a kardot jelenti, amivel a torreádorok leszúrják a bikát a viadalokon.
Maga a tanulmány 5,15 méter hosszú, 1,99 méter széles, de mindössze 1,35 méter magas, tengelytávja több mint három méter. Elöl 22, hátul pedig 23 colos, ötször két küllős fekete felniken gördül.
Formaterve sokat merít a tavaly bemutatott Lamborghini Reventón-tanulmányból, bár maga az orrész kevésbé szögletes, és a bi-xenon fényszórók is keskenyebbek. Egy orrmotoros négykerekűről lévén szó, az Estoque még egy értékelhető méretű csomagtartóval is rendelkezik, amibe a gyár szerint több golftáska is belefér. Állítólag a kocsi az Audi A8 alumínium-térhálós vázszerkezetét használja.
Motorházteteje alatt a Gallardo LP560-4 560 lóerős 5,2 literes, V10-es motorja található, az első tengely mögé tolva, hogy jobb legyen a súlyelosztás. Az olaszok állítása szerint még nincs eldöntve, hogy milyen erőforrás kerül a végleges modellbe. Így lehet, hogy az egyébként négykerék-meghajtású kocsiban egy turbós V8-ast, az Audi Q7 12 hengeres turbódízel erőművét, vagy egy V8-assal felszerelt hibrid hajtásláncot találunk majd.
Évente akár háromezer is készülhet az autóból, ami a Lamborghininél elég soknak tűnhet, ám jóval kevesebb, mint ahány kocsit az Aston Martin vagy a Porsche tud gyártani.
2008. október 19., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése