Ezúttal a használt autókat veszem górcső alá.
Amit mindenek előtt tudni kell: Új-Zélandon jobb kormányos autók vannak forgalomban. Következés képp bal oldali a közlekedés. Csakúgy mint néhány (majdnem) szomszédos országban. Ilyen országok -többek között- Japán, Ausztrália, Szingapúr és Malajzia.
Ebből egyenesen az következik, hogy azokat az autókat amiket nem Új-Zélandon helyeztek forgalomba, a fent említett országok egyikéből importálják.
Még egy fontos információ. Minden a zátonyon forgalomba helyett gépjárművet rendszeresen (4éves korig évente, idősebb autókat fél évente) le kell vizsgáztatni. Itt azt ellenőrzi a hatóság, hogy milyen állapotban van a verda, különös tekintettel a környezetvédelemre.
Ezen túl minden gép minden adata (így a rendszeres szervizelés is) vezetve van a forgalomba helyezés első pillanatától, így könnyű bármilyen autót 'leellenőrizni'. Mondjuk nem is nagyon divat a kilométeróra megbabrálása...
A vásárlásnak (nem csak az autóvásárlásnál igaz ez) itt két alapvető alternatívája van:
- aukciós ház (általában kiinduló árról lehet licitálni)
- használtautó kereskedőknél és autópiacon gyakorlatilag kötelező az alkudozás
És akkor most néhány konkrétum, képekkel, adatokkal:
2002-es Volvo V70 2,4-es benzines mocival, 68.613 km-rel, full extra
11.000 NZD (kb. 1,3 milla HUF)
2002-es VW Bettle 1,8 turbo benzines, 61.851 km-rel, automata
12.500 NZD (kb. 1.465 ezer HUF)
2002-es Saab 9-3 2,0 turbo benzines, 65.363 km-rel, automata
8.500 NZD (kb. 1 m. HUF)
2005-ös Nissan Murano 3,5-ös benzines, 16.975 km-rel, full extra
32.000 NZD (kb. 3.750 ezer HUF)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése