2009. április 20., hétfő

Magyar királya van az új-zélandi hokinak

Kaszala János meghódította Új-Zélandot

Kaszala János, 54-szeres magyar válogatott jégkorongozó, már több mint két éve Új-Zélandon kergeti a pakkot, ahol nemcsak minden díjat bezsebelt már játékosként, hanem megalapította a Kaszi 22 hokiiskolát is, és az sem kizárt, hogy rövidesen új-zélandi válogatott lesz. A Fradi és a Dunaferr egykori játékosa két szezon után töltött el újra két hetet Magyarországon.

Kaszala János a Canterbury Red Devils hokisaként mindkét szezonban elnyerte a szuperliga gólkirályi címét, a legjobb csatárnak járó díjat és az MVP is ő lett Új-Zélandon, ezzel a teljesítménnyel még az NHL honlapjára is felkerült. Ráadásul teljesítményének köszönhetően a média is felkapta kint, sőt a sportágat is. Christchurch-i csapata egyébként korábban még soha nem került be a fináléba, így a bajnokságban megszerzett ezüstérmek óriási sikernek számítanak. 

"Nagy élvezettel hokizom ebben az együttesben - mesélte a bajnok budapesti tartózkodása során. - Új-Zélandon a rögbi számít nemzeti sportnak, az All Blacks mindenki kedvence, de egyre többet foglalkoznak már a jégkoronggal is. Teltházas találkozókat játszunk, már a televízió is közvetíti, az persze még mindig szokatlan, hogy ott nyáron van tél, tehát a magyarhoz képest fordított a szezon. Tavaly decemberben egyébként nagy megtiszteltetés ért, az új-zélandi válogatott éppen itt készült Christchurchben, ahol lakom, és felkértek, hogy edzek velük. Végül egy mezt is kaptam tőlük, és tiszteletbeli tagnak választottak." 

Elképzelhető, hogy Kaszala, aki új-zélandi kiutazásáig a mostani A-csoportos világbajnokságon szereplő magyar válogatott tagja volt, rövidesen új-zélandi válogatott lesz, és a divizó 2-es vb-n hokizhat, hiszen a megváltozott szabály értelmében három idény után állampolgársággal már szerepelhet más ország legjobbjai között. 

"Minden szakvezető és játékos szeretné kint, hogy válogatott legyek, így természetesen nekem is ez a célom. Továbbá szeretnék egy új generációt felnevelni, ezért alapítottam meg két éve az utánpótláskorúak számára a Kaszi 22 hokiiskolát. Az 5 és 15 év között játékosaim nagy része korosztályos válogatott. Töretlen fejlődésüknek köszönhetően új kihívás vár rám április végétől, Canterbury-ben én lettem az utánpótlás főedzője, hároméves szerződést kaptam." 

Az FTC és a Dunaferr korábbi játékosa szeretne olyan szintű fejlődést elérni Új-Zélandon, amelynek Magyarországon játékosként ő is részese volt, hiszen amikor több mint 10 éve bekerült a nemzeti csapatba, még csak a C-csoportban játszottak. És hogy visszatér-e valaha a magyar hokihoz? 

"Új-Zéland egy fantasztikus világ, második hazámban toleránsak, türelmesek, higgadtak az emberek, az élet ritmusa is teljesen más, sokkal nyugodtabban, lassabban megy minden. Úgy érzem, teljes a kiegyensúlyozottság, meg is találtam ott számításaimat, játékosként és edzőként egyaránt. Minden nap tréningezem, edzést tartok, a szabadidőmben pedig már megtanultam szörfözni. Furcsa is most az itthoni felgyorsult élet."


5 megjegyzés:

agica írta...

Andi, gratulalaunk:)

cfoldi írta...

Erről lemaradtam...
Kinek is gratulálsz, Ágica?

agica írta...

Kaszieknak
Csak en az Andival tartom a kapcsolatot, nem a Janival, igy O jott a szamra:)

cfoldi írta...

Ja, ok.
Akkor én is gratulálok!
Mondjuk én inkább a Janinak. :)

kisrumpf írta...

Azért ez valami. Gratula. Remélem, megtanulják helyesen kiejteni a nevét :-)