2008. november 3., hétfő

Sportliget

Életem egy jelentős része kapcsolódik ehhez a parkhoz.
Nem csak amiatt hogy fél éves korom óta a közelében lakok, de -főleg a kosárlabda révén- rengeteg ismerősöm, barátom megismerése köthető hozzá.

A bejegyzés keserédes mivolta is ennek tudható be. Részint rengeteg szép emlékem tör felszínre, részint pedig a mai eléggé elkeserítő állapotok miatt -de erről majd később.

Amikor a rendszerváltás előtti időszakra gondolok, nekem gyakorlatilag csak szép emlékek jutnak eszembe. Ez természetesen betudható annak is hogy én -lévén a '70-es években születtem- már csak az 'enyhülés' időszakában éltem.

Talán még oviba járhattam, amikor az egész parkot kialakították. Pontosabban kialakítottuk. Akkoriban ugyanis gyakorlatilag mindent társadalmi munkában építettek. Ez esetünkben annyit jelent, hogy mindenki aki akart -vagy inkább kötelezték- ültethetet egy fát a park kijelölt részein. Ilyenformán a mi családunk is ültetett egy fát -ördög tudja már hogy hova, de tisztán emlékszem az egész ünnepi eseményre.

Ami a park kialakítását illeti: egy nagyjából 15 hektáros területen található a rengeteg sportpálya (2 kézilabda pálya, egy röpipálya, 4 teniszpálya, 7 ping-pong asztal, 10 kosárpalánk + 1 kosárpálya és egy lábteniszpálya) egy hatalmas füves placcot ölelve körül. A hátsó oldalon egy szánkózó domb és egy nagy méretű játszótér található csúszdákkal, mindenféle játékokkal. Mögötte egy gokart pálya és két modellező (repülőgép, versenyautó) pálya van. A liget bejárata mellé egy 33méteres - és egy gyerekmedencét magába foglaló uszodát építettek, valamint egy egész nyáron nyitvatartó pici strandot. A park előtt egy otthonos kis horgásztó található.

Eszményi. Legalábbis volt valamikor.

A tó még csak-csak megőrizte valamikori szépségét, a játszóteret már sokadszorra építik újjá -ennek köszönhetően egészen szép állapotban vannak a játékok, de a sportpályák minősége (már ami megmaradt a pályákból) enyhén szólva is elszomorító...


A horgásztó - és tényleg tele van halakkal

Ezek itt valaha teniszpályák voltak...
Gokart pálya

Kézilabda pályák

És ahol minden elkezdődött...

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!
ÚjZélandról olvasgattam a neten (kivándorlás kapcsán), és közben bukkantam rá a fotókra.Én itt lakom a lakótelepen. Sajnos a fotók elkészülte után sem változott itt a helyzet, sőt rosszabb lett. Nem törődik itt már senki semmivel... Csak irigykedni tudok, hogy Te ma már más parkokba jársz....

cfoldi írta...

Szia Andrea!

Még Magyarországon vagyok -három hétig.
Pont most vasárnap voltam kint a Sportligetben kosarazni. A kosárpálya állapota valamelyest javult, de ezt inkább a gyakran kint kosarazóknak köszönheti (ők ugyanis saját pénzükből építik-szépítik a pályát, a palánkot, a pálya környékét).
Szeptembertől igyekszem beszámolni az új-zélandi parkok állapotáról is! :)
A folytatást itt találod:
www.hediekujzelandon.hu
És köszönöm az eddigi figyelmedet is!