2008. október 10., péntek

A 22-es csapdája

Ma három különböző helyről kaptam nemleges választ a megpályázott állásra.
Mindegyik arra hivatkozik, hogy nincs új-zélandi lakcímem.
Há' kezitcsókolom! Lenne nekem egészen biztosan, ha kapnék munkavállalási engedélyt első körben. Azt viszont csak akkor kapok, ha pozitív válasz érkezik egy munkaadótól az általam megpályázott tevékenységi körre.

Most menjek ki turistaként, béreljek egy kéglit bizonytalan ideig, aztán várjam a jó szerencsét? Pont ezt akartam elkerülni.
Gondoltam, ha felvesznek valahova, akkor a bevándorlási hivatal minden további nélkül megadja a munkavállalási engedélyt, és usgyi -már itt sem vagyunk...

Egyelőre folytatom a munkakeresést. Úgyis csak tavasszal akartunk indulni. Addig legalább elvégzek egy tanfolyamot is (erről majd később írok) és az angolunkat is tovább tudjuk tuningolni.

11 megjegyzés:

Immacolata írta...

Szia,

pukekó oldaláról keveredtem ide, és belenéztem az eddigi írásaidba. Tetszik a blogod, jó pasis, tele kütyükkel meg kocsikkal:)

Azért írok, mert kicsit magamat látom benned, egy évvel ezelőtt. Ugyanígy kiborított ez az önfarkába harapó kígyó a munkaüggyel, és ugyanígy kisvárost kerestem.

Elsőre annyit tudok mondani, hogy útközben rájöttünk - kiindulási pont csak Auckland lehet. Ha már megvetetted a lábad, megkeresheted a szívednek kedves kisvárost.

A másik pedig, hogy ezt a rizikót be kell vállalnod - turistaként tudsz csak menni, és benne van a pakliban, hogy akár fél évig sem találsz munkát nyelvtanárként.

Ahogy én látom, kizárólag szakácsként (vagy más vendéglátóipari szakemberként) vagy radiológusként (vagy más egészségügyi szakebmerként) van esélyed a zsebedben szerződéssel kimenni.

És keress meg egy bevándorlási ügynököt is.

Ha van bármilyen kérdésed, szólj, megpróbálok válaszolni.

cfoldi írta...

Szia Immacolata!

Köszönöm szépen a méltató szavakat és a segítő szándékot!

Csak annyi helyesbítést tennék hozzá, hogy nem nyelvtanárként keresek munkát.

A hiány szakmákat böngészve találtam olyat, ahol megfelelő elméleti és gyakorlati tudással is rendelkezem (egyelőre babonából csak ennyit írok, de nemsokára terveim szerint a blogomban fellebentem a fátylat erről is...)

Te (Ti) kint éltek?
Ha igen, mesélnél egy-két okosságot a hogyan jutottatok ki, mit csináltok, stb. alternatívákra?

Nagyon köszönöm előre is:

Krisztián

agica írta...

Szia Krisztian,

Sajnos nagyon nehez munkat kapni Uj-Zelandon. Hirdetes van dogivel, de amig nincs itteni referenciad, nagyon nehezen fogsz munkat kapni, hacsak nem vagy kiveteles es nagyon-nagyon jo szakember nagyon jo vegzettseggel es nagyon-nagyon jo referenciakkal a hatad mogott. Igaza van Immanak. Egy ilyen kalandra nagyon kell keszulni. Legalabb fel evre elegendo penzed legyen, amibol elni tudsz(es akkor meg nem mondtam sokat) azon kivul, hogy kifizeted a kauciot a lakasert, berendezed (huto, mosogep...stb), autot veszel. Par emberrel talalkoztam, akik tobb honapja munkat keresnek (jelenleg is), volt olyan is, aki 3 honap utan visszafordult, mert elfogyott a keret. Mi 15 honapja elunk itt. En is azt tudom javasolni, hogy turistakent vagj bele egyedul, es ha sinen van a dolog, a csalad tobbi tagja jojjon utanad.
Addig ossze tudsz allni valakivel, akivel egyutt laksz, es ezen sokat tudsz sporolni. Sokan csinaljak igy. A heti lakber 3 fore kb. 300 dollar, de inkabb tobb (hely es haz fuggo), a kaja durvan heti 150-200 dollar, a rezsi valtozo, attol fugg, mennyit futesz es mivel. Nalunk telen heti 150 dollar a villanyszamla, mert mi heat-pump-pal futunk (szeretjuk a meleget). A viz nem sok. Nalunk pl. ingyenes:) Ugye kell meg telefon, internet, benzin...Kb.szamolj heti 550-600 dollarral, de ez azt jelenti, hogy semmi extra, csak a lakas, rezsi, kaja, de ez ep hogy, nagyon lefele kerekitve.

Immacolata írta...

http://balratarts.blogspot.com

Szűrj rá az immigréSün címkére.

cfoldi írta...

Igen, Imma, asszem ennek fogom a legtöbb hasznát venni.
Köszi mégegyszer!

cfoldi írta...

Ágicának is köszönöm a konkrét adatokat! Ezekkel nagyjából tisztában voltam eddig is, de minden segítő szándékú kommentet örömmel fogadok és örök hálám érte!

scarpetta írta...

Valóban nem könnyű munkát találni, de szerintem ez nagyban függ attól is, hogy milyen szakterületen dolgozol.
Enyém férj, meglévő open work permittel 2 hónap alatt tudott szakmában elhelyezkedni. Sokak szerint ez nem is olyan hosszú idő, én is igy gondolom, de szegény ember már kezdett megzakkanni a 4 fal között. :)
Drukkolok nektek, és ird szorgalmasan a blogot. :)

Whatever Zsuzsi

cfoldi írta...

Köszönöm szépen, Zsuzsi!
Nagyon kedves vagy!

agica írta...

Igen, az open workpermit konnyitheti az helyzetet valoban. Biztos olvastad Csanad blogjaban, hogy akarnak modositani a vizum lehetosegeken. Ez felteteles modban van meg, de jo lenne.

cptstraw írta...

Szia Krisztián,

Immacolata lapjáról találtalak meg és megörültem, hogy ti is ide készültök.
Sok sikert kívánok a blogodhoz. :)
Az előttem szólóknak teljesen igazat adok mindenben, hasonlókat tapasztaltam én is.
Ha esetleg bármiben tudok segíteni, csak kérdezz.
üdv: cptstraw
Ui: Ágica, Napierben is ingyen van a víz :) és nem pocsékolnak az emberkék :) :)

cfoldi írta...

Szia Egyszerűenkimondhatónevű CptStraw! :)

Nagyon kedves vagy, előre is köszönjük a jószándékodat!

Már az is hatalmas segítség, hogy a kint tartozkodók rengeteg hasznos infoval látnak el minket.
Ezért most a legtöbb amivel tudtok segíteni az az, hogy a saját élményeiteket, tapasztalataitokat, a kezdeteket, mi-hogy indult megosztjátok velünk.

Nagyon köszönjük!