2008. október 6., hétfő

Nem egészen új autók Új-Zélandon

További adatokkal szolgálok a témát illetően.
Ezúttal a használt autókat veszem górcső alá.


Amit mindenek előtt tudni kell: Új-Zélandon jobb kormányos autók vannak forgalomban. Következés képp bal oldali a közlekedés. Csakúgy mint néhány (majdnem) szomszédos országban. Ilyen országok -többek között- Japán, Ausztrália, Szingapúr és Malajzia.

Ebből egyenesen az következik, hogy azokat az autókat amiket nem Új-Zélandon helyeztek forgalomba, a fent említett országok egyikéből importálják.


Még egy fontos információ. Minden a zátonyon forgalomba helyett gépjárművet rendszeresen (4éves korig évente, idősebb autókat fél évente) le kell vizsgáztatni. Itt azt ellenőrzi a hatóság, hogy milyen állapotban van a verda, különös tekintettel a környezetvédelemre.

Ezen túl minden gép minden adata (így a rendszeres szervizelés is) vezetve van a forgalomba helyezés első pillanatától, így könnyű bármilyen autót 'leellenőrizni'. Mondjuk nem is nagyon divat a kilométeróra megbabrálása...


A vásárlásnak (nem csak az autóvásárlásnál igaz ez) itt két alapvető alternatívája van:
- aukciós ház (általában kiinduló árról lehet licitálni)
- használtautó kereskedőknél és autópiacon gyakorlatilag kötelező az alkudozás


És akkor most néhány konkrétum, képekkel, adatokkal:


2002-es Volvo V70 2,4-es benzines mocival, 68.613 km-rel, full extra
11.000 NZD (kb. 1,3 milla HUF)

2002-es VW Bettle 1,8 turbo benzines, 61.851 km-rel, automata
12.500 NZD (kb. 1.465 ezer HUF)


2002-es Saab 9-3 2,0 turbo benzines, 65.363 km-rel, automata
8.500 NZD (kb. 1 m. HUF)


2005-ös Nissan Murano 3,5-ös benzines, 16.975 km-rel, full extra
32.000 NZD (kb. 3.750 ezer HUF)

Nincsenek megjegyzések: